לכולם מגיע לשחק בחוץ, השאלה אם הם יכולים!

  1. ראשי
  2. מאמרים
  3. לכולם מגיע לשחק בחוץ, השאלה אם הם יכולים!
ילדים עם מוגבלויות חייבים, כמו כולם – לשחק בחוץ. אולם כיצד הופכים את המשחק לנגיש ובטוח?

גם ב- 2020 לא כל האטרקציות מונגשים ובטוחים לילדים ורבים מהנזקקים להם – למעלה מ- 20% מילדי ישראל – מרגישים 'בחוץ' וללא סיבה אמיתית.

מדוע ללא סיבה אמיתית? מפני שב- 2020  מתקנים לגני שעשועים  רבים מותאמים גם לילדים עם מוגבלויות או מיוצרים בגרסה המתאימה להם כך, שאין כל סיבה שבכל פארק משחקים עירוני או אחר לא יוכלו לשחק כולם יחד, גם ילד הסובל מלקות שמיעה או ראייה וגם ילד בכיסא גלגלים.

מדוע יש צורך במתקנים מונגשים עבור ילדים הסובלים מנכות פיזית, מוגבלות ראייה מוגבלות שמיעה או מוגבלויות נפשיות?

  • חיזוק ערכי הקהילה ובהם כבוד, שוויון, סובלנות ואהבה לאחר
  • חיזוק הדימוי העצמי של ילד עם מוגבלויות
  • השתלבויות ילד עם מוגבלויות במשחק חברתי
  • תחושת ביטחון המאפשרת משחק חופשי עד כמה שניתן
  • שינוי דעות קדומות וניתוץ תוויות חברתיות

כיום מקפידות רשויות רבות לשלב מתקנים מונגשים בפארקים החדישים או המחודשים בתחומם. מה כוללת ההנגשה על פי התקנים והחוקים באתרים ששטחם עולה על 150 מ"ר (ומחויבים בנגישות)?

  • תשתית האתר מחומרים המאפשרים גישה לבעלי כיסאות גלגלים
  • לא פחות מכניסה אחת המאפשרת גישה רציפה, נטולת מכשולים או מדרגות
  • שיפוע קרקע שאינו עולה על 3%
  • מחסום המונע התפרצות לחניות, כבישים או מקורות מים במקרים בהם המרחק מהאתר למקור הסכנה קטן מ- 15 מ'
  • ועוד

בעידן בו רב הפילוג על האיחוד חשוב לתת מקום לאחר ולשונה, הן בחסות החוק והן בשל הרצון הטוב והשאיפה לקבל כל אחד כפי שהוא. רשויות אשר תשלבנה מתקנים מונגשים תעודדנה את הקהל הרחב לקבל את השונה ואת הילדים הזקוקים להנגשה להשתלב בחברה – גם בפארקים המרהיבים ובאוויר הצח.

מתקני שעשועים מונגשים לגינות ציבוריות מבית פיברן

אנו,בחברת פיברן פועלים לפי תקן הנגישות החדש שנכנס לתוקפו בשנת 2018 . בפיברן מודעים לחשיבות ההנגשה של מתקני השעשועים לילדים עם מוגבלויות שונות, ופועלים במרץ רב במטרה לקדם את הזכויות של בעלי צרכים מיוחדים לשוויון הזדמנויות בהנגשת מתקני המשחקים. כמו כן, בפיברן מקפידים להתחדש, להתעדכן ולהרחיב את היצע המתקנים לנכויות השונות. החברה עובדת בצמוד עם יועצים שונים בתחומי הנגישות והבטיחות בכל הגינות הציבוריות והמתקנים בפארקים המתוכננים על ידה עד קבלת אישור סופי שהפארק בטיחותי ונגיש.

באתר של פיברן המומחים בייצור והתקנה של גני שעשועים תמצאו מגוון רחב של מוצרים וביניהם: מתקני כושר לפארקים , מתקנים לכלבים , ריהוט רחוב וביניהם: ספסלי רחוב  , שולחנות קק"ל , אשפתונים לרחוב  ועוד.לפרטים ולמידע אתם מוזמנים ליצור עמנו קשר טלפוני בטלפון מספר: 09-8614960.

תפריט
0
    0
    סל הצעות מחיר
    אין מוצרים חזרה לאתר להמשך
    Call Now Buttonחייגו אלינו